Selecteer een pagina

‘Ik post bijna iedere dag en maak stories voor mijn bedrijf maar er wordt niet echt gereageerd. Ik denk dat ik er maar mee stop, het kost veel tijd en die zou ik veel liever aan andere zaken besteden’. Herken jij dit gevoel? Dat je veel tijd en moeite steekt in zaken die je maar weinig opleveren? Dan zou ik zeker verder lezen want in deze blog leg ik je uit hoe je jouw blogs en content kunt gebruiken om écht online zichtbaar te worden!

Ben jij online zichtbaar? Of dénk je dat je zichtbaar bent?

Er zit namelijk een groot verschil tussen deze twee. Je kunt iedere dag posten en dus online aanwezig zijn, echter is online zichtbaarheid niet alleen maar posten om het posten. Het gaat om de connectie die je maakt met je klanten. En hoe beter die connectie is, des te meer gunnen zij jou die verkoop of klus. Door op een juiste manier te schrijven over je bedrijf, je producten maar zeker ook over jezelf als expert, laat je potentiële klanten zien wat er bij jou te halen valt. Zorg ervoor dat jij benadrukt waarom ze naar jou moeten komen en niet naar een ander die wellicht goedkoper is. En dat betekent niet dat je maar zoveel mogelijk moet benadrukken hoe goed jij bent. Klanten komen bij jou met een vraag of een probleem. Zorg ervoor dat jij degene bent die met goed antwoord of de juiste oplossing komt!

Hoe werkt die connectie dan in de praktijk?

Ik neem als voorbeeld een van mijn eigen hobby’s. Ik speel graag gezelschapsspelletjes en probeer graag eens wat nieuws uit. Dan zou ik makkelijk en snel kunnen bestellen bij een Bol of andere grote webshop met scherpe prijzen. Maar dat doe ik niet. Ik koop mijn spellen namelijk veel liever bij The Game-Inn, de spellenwinkel hier in het dorp. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik dat doe.

Support your locals

The Game-Inn is nu bijna een jaar geopend. In de aanloop naar de opening van de winkel ben ik het Instagramaccount gaan volgen. Je moet weten, er gebeurt hier in het dorp niet veel bijzonders, dus een spellenwinkel met spellencafé is hier wel nieuws. Op het account krijg je dagelijks het nieuws over de winkel en het spellencafé te zien. Daarnaast verschijnen er regelmatig blogs op de site, dus ja, dan heb je bij mij al een streepje voor.

Ik heb eigenaresse Louise in de tussentijd leren kennen en we hebben een klik. Ik weet dat ik altijd bij haar terecht kan voor goed advies en ze neemt in de winkel altijd de tijd voor een goede speluitleg. Ook haar bezorgservice is fantastisch, wat ik voor 17.00u bestel, wordt diezelfde avond nog thuisbezorgd. Dat ik bij haar een eurootje meer betaal voor een spel, neem ik dan voor lief. Ik gun haar die omzet en kom graag bij haar terug.

Ik ben fan geworden

Zie je wat er in dit voorbeeld is gebeurd? Louise voldoet volledig aan mijn vraag. Ik ben namelijk op zoek naar nieuwe spellen, advies voor nieuwe spellen en hulp bij het leren spelen van nieuwe spellen. Zowel online als offline kan ik bij haar terecht. Dat zorgt ervoor dat ik bij haar terugkom en haar zeker zal aanraden als mensen mij vragen waar ik mijn spellen koop. Ik ben fan geworden van haar aanpak en Louise heeft het dus goed voor elkaar!

Leuk feitje: de foto bovenaan deze blog is gemaakt bij The Game-Inn. Zowel ik als mijn brandingfotograaf Lisanne van Eijk komen er graag en we hebben maar wat lol gehad tijdens het maken van de foto’s in de winkel.

Maar dat wil ik ook!

Hoe jij er dan voor gaat zorgen dat jouw klanten ook fan van je worden? Be like Louise: luister goed naar de vraag van je klanten en zorg dat je daaraan voldoet. Zoek de connectie op, geef persoonlijke aandacht en zorg ervoor dat je weet waar je het over hebt. Dan komen die klanten zeker weten bij jou terug!

Wil jij aan de slag met jouw online zichtbaarheid en het verbeteren van de connectie tussen jou en je (potentiële) klanten? Ik heb een prachtig aanbod maar laten we eerst eens kennismaken. Een oriënterend gesprek is altijd gratis en aan de hand daarvan gaan we kijken hoe ik jou het beste kan helpen!