Selecteer een pagina

Blogs maken van een podcast of spraakbericht

Op vrijdag werk ik altijd bij mijn ouders thuis. Mijn oudste dochter zit bij hen in de buurt op school en terwijl ik wat uurtjes kan werken, houden zij mijn jongste dochter bezig. Laat ik vooropstellen: mijn ouders snappen niets van bloggen. Of van ondernemen. Iedere week heb ik dan ook wel een gesprek met een van hen om uit te leggen wat ik nu precies doe. Afgelopen week stelde mijn moeder me de vraag: ‘Hoe kun jij nou voor een willekeurig bedrijf een blog schrijven. Je weet toch niet over alle onderwerpen iets af?’ Ik leg haar uit dat dat ook helemaal niet hoeft. Ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk blogs maken van een podcast of een spraakbericht.

Vertellen kan ik prima, maar schrijven is een crime

‘Meid, ik heb inspiratie genoeg, kan urenlang vertellen maar ik ben zo dyslectisch als een deur als het op teksten aankomt.’

Tsja, dan snap ik dat bloggen, of überhaupt het schrijven van teksten, niet jouw favoriete bezigheid is. Dat het je nog meer tijd kost dan anders. Dat je zelf je eigen gemaakte fouten niet ziet, dat je altijd iemand nodig hebt om je teksten na te lopen. Dat kost tijd, geld en moeite. Daar heb jij als hardwerkende ondernemer helemaal geen zin in lijkt me. Het mooie van deze klant was dat zij al een enorme lijst met podcasts online had staan.

‘Kun jij daar anders iets mee?’

Blogs maken van een podcast

Of ik daar iets mee kan? Je hebt me zojuist de jackpot voor het bloggen voor een ander toegespeeld. Alle belangrijke informatie staat al klaar, jouw kennis heb je in je eigen woorden uitgelegd en ik kan het keer op keer terugluisteren als dat nodig is. Als er ook maar een ideale manier bestaat om de tone of voice van iemand goed te krijgen, is dit het wel. Zeker als jij al diverse podcasts hebt opgenomen, kan ik voor een regelmatige aanvoer van nieuwe blogs zorgen. 

Stuur even een spraakberichtje

Ik vraag mijn klanten dan ook vaak om een spraakbericht te sturen met de meest belangrijke informatie. Dat is per definitie sneller dan een mailtje sturen en uit dat spraakbericht kan ik direct horen hoe jij iets hebt bedoeld, waar je nadruk op legt, letterlijk welke taal jij gebruikt. Daarnaast, de meeste ondernemers raken niet uitgepraat over wat ze doen, haha.

Vooraf bespreken we het onderwerp van de blog en door de klant zelf met input van kwalitatieve informatie te laten komen, hoef ik geen urenlange research te doen naar onderwerpen waar ik niet in thuis ben. Dat scheelt tijd en dus ook geld. Waarvan we beiden weten: dat kunnen we beter gebruiken.

Ik ben er ook voor jou!

Heb jij dus genoeg te vertellen over je bedrijf, maar krijg je het zelf niet op papier? Ik help jou graag om de blogs te schrijven die ervoor gaan zorgen dat jouw bedrijf nóg beter gevonden gaat worden online. Je mag me altijd een berichtje sturen zodat we even kunnen kennismaken.